trends, ontwikkelingen, nieuws, inspiratie, kennis

Blog

Leestips

Gepubliceerd door op dec 17, 2013 | Reacties uitgeschakeld voor Leestips

Leestips Mocht je tijdens de feestdagen tijd over hebben dan een paar tips van boeken die je als marketing en communicatie professional gelezen moet hebben. –       Schizofrene Marketing van Joris Merks Een boek waarin een de online en offline media, methodieken, denkwijzen en aanpak in elkaar verstrengeld worden. Voor velen logisch voor nog meer een eye opener. –       Crack the Code van Martijn Sjoorda Hoe zie je de ontwikkeling van organisaties? Waar ligt het speelveld. Sjoorda geeft op heldere wijze weer hoe je hier...

Lees meer

Klanten of processen centraal?

Gepubliceerd door op nov 6, 2013 | Reacties uitgeschakeld voor Klanten of processen centraal?

Natuurlijk staat bij ons de klant centraal zegt nagenoeg elke marketeer of ondernemer. Dat doen we al jaren en we zijn er erg succesvol in. Kijk maar naar de cijfers. Toch kun je je zorgen maken als mensen dit zeggen in dit digitale tijdperk. De Value Chain van Porter Het bedrijf van Porter is uiteindelijk failliet gegaan. Zou dat zijn omdat hij heeft vastgehouden aan het traditionele denken waar de klant geen rol heeft gehad en nog steeds niet heeft? Is het voort gekomen uit het traditionele denken en handelen vanuit de 4 P’s? Belangrijk is...

Lees meer

Inspiratiesessie Cross Media strategie

Gepubliceerd door op nov 5, 2013 | Reacties uitgeschakeld voor Inspiratiesessie Cross Media strategie

Het op de juiste wijze inzetten van media waarbij de persona en de klantreis een belangrijke rol spelen, is een vraag voor veel marketing en communicatieprofessionals. In een twee uur durende sessie neem ik je mee in de wereld van cross media strategie en reik ik je handvatten aan voor je eigen plan en aanpak. Meld je nu aan via www.idmk.nl

Lees meer

Schrijven van plannen en begeleiden

Gepubliceerd door op okt 29, 2013 | Reacties uitgeschakeld voor Schrijven van plannen en begeleiden

Het boek dat ik samen met Egbert Jan van Bel aan het schrijven ben vordert gestaag. Daarnaast begeleid ik mensen met het schrijven van plannen in opleidingen. Op dit moment heb ik met enige regelmaat verzoeken van marketing en communicatie mensen om hen te helpen bij het schrijven van plannen of het verzorgen van een “second opinion”. Door veel mensen als zeer zinvol ervaren. Mocht je ook een keer willen sparren dan kun je me bereiken via mentkuiper@me.com

Lees meer

Brievenbusreclame offline en online

Gepubliceerd door op okt 29, 2013 | Reacties uitgeschakeld voor Brievenbusreclame offline en online

Huis-aan-huis media blijven een belangrijk onderdeel uitmaken van de cross mediale communicatie strategie. De ontwikkelingen van traditionele huis-aan-huis volgen elkaar snel op. Ook al zien we die niet altijd even duidelijk. Maar termen als Spotta en Scoupy worden steeds vaker gehoord. Vanaf 28 november start er een Masterclass brievenbuscollege. Een groot aantal vooraanstaande sprekers uit bedrijfsleven en wetenschap, geven tijdens een aantal sessies mooie informatie. Ik zal zelf op donderdag 28 november mijn visie geven op de ontwikkelingen...

Lees meer

6 Succesfactoren voor Retentiemarketing

Gepubliceerd door op nov 21, 2012 | Reacties uitgeschakeld voor 6 Succesfactoren voor Retentiemarketing

6 Succesfactoren voor Retentiemarketing

Definitie van Retentiemarketing Vaak wordt er een wisselende definitie van rententiemarketing geconstateerd. Daarom gaan we uit van het begrip conform crmbegrippen.nl.   CRMbegrippen.nl Retentiemarketing (Retention marketing) is een marketingaanpak die is gericht op het in stand houden van een langdurige relatie met afnemers door het stimuleren van herhaald koopgedrag en / of het bevorderen van het gebruik van de produkten van de organisatie.   Het behouden van klanten is over het algemeen goedkoper dan het werven van nieuwe klanten....

Lees meer

9 Tips B2B voor Social Media

Gepubliceerd door op nov 21, 2012 | Reacties uitgeschakeld voor 9 Tips B2B voor Social Media

9 Tips B2B voor Social Media

De B2B marketeer is op zoek naar de juiste en meest effectieve vormen voor het inzetten van sociale media. En dan specifiek in de B2B omgeving. Op zich een bijzondere vraag in een bijzondere combinatie. Het scheppen van een sociale situatie tijdens één of meerdere contactmomenten, is op het lijf van de B2B marketeer geschreven. Daarnaast worden sociale media sociaal genoemd als gevolg van de interactie die plaats vindt tussen mensen. Dat we daar zakelijk en prive door elkaar heen gooien is vanzelfsprekend.   Om toch aan de behoefte te...

Lees meer

Verkiezingen, uitslagavond en tweede scherm

Gepubliceerd door op mrt 12, 2012 | Reacties uitgeschakeld voor Verkiezingen, uitslagavond en tweede scherm

Verkiezingen, uitslagavond en tweede scherm

Woensdag 12 september 2012 gaat de historie in met mogelijk verrassende uitslagen. Zonder in te gaan op de politiek waren er veel mogelijkheden om naast de televisie de uitslagen te volgen. – rtl plus kwam met een tweede live scherm via facebook en website – de telegraaf en andere media met een live widget Maar heeft dit nu geholpen of keken de mensen nog massaal naar de televisie. Overigens waar de berichtgeving tussen de twee grote zenders redelijk gelijk was. RTL echter telkens met een vertraging……..nadeel van...

Lees meer
Advertorial